מתכוננים לוועידת ריו

בעוד כשלושה שבועות תיפתח בריו דה ז'נירו וועידת האו"ם לפיתוח בר קיימא, שזכתה לכינוי "ריו+20" – מכיוון שהיא מציינת עשרים שנה לוועידה היסטורית,  שהתקיימה אף היא בריו, ובה פורסמה "אג'נדה 21 ושלושה אמנות סביבתיות חשובות.

עוד אודות הוועידה תוכלו לקרוא בפוסטים קודמים שלנו: למשל כאן  וגם כאן.

מארגני הוועידה הכריזו שהיא צפויה להיות הוועידה הגדולה אי פעם – עם צפי להגעה של כ-50 אלף איש לעיר. לדברי המארגנים, כ-250 מנהיגים אישרו את הגעתם לוועידה, מהם נשיאים, ראשי ממשלה, נציגי שושלות מלוכה, שרים ועוד. בין השמות המפורסמים שהוזכרו בתקשורת, עלה שמם של הנשיא הרוסי פוטין, נשיא צרפת הטרי פרנסואה הולנד, נשיא דרום אפריקה, אקוודור, ספרד, ראשי ממשלת סין והודו ואחרים.

מישראל תצא גם תצא משלחת לא מבוטלת של נציגי משרדי ממשלה וארגונים עסקיים. הנשיא פרס הוזמן לוועידה באופן אישי על ידי שגרירת ברזיל בישראל, אך בשל התנגשות של תאריכי הוועידה בריו עם וועידת הנשיא השנתית, נאלץ לבטל את נסיעתו. גם ראש הממשלה נתניהו קיבל הזמנה אישית, אך טרם טרח להשיב אם בכוונתו להצטרף למשלחת. קואליציית דרכים לקיימות פנתה במכתבים אישיים לרוה"מ בנימין נתניהו, כמו גם לראש המועצה הלאומית כלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל, ולנגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, בקריאה להצטרף ולהוביל את המשלחת הישראלית לריו.  כל השלושה  נשאו דברים נלהבים בזכות כלכלה ירוקה בחודש פברואר האחרון בוועידת הצמיחה הירוקה הראשונה. עם זאת, עד לכתיבת שורות אלה טרם התקבלו תשובות חיוביות במערכת…

ריו דה ז'נרו. ימי הוועידה הוכרזו כימי חופש כדי לעודד תושבים לצאת מהעיר ולהקל על העומסים הצפויים

בין הנציגים של המשלחת הרשמית לוועידה ישתתפו נציגי: המשרד להגנת הסביבה (שגם מלווה את כל שיחות ההכנה בשנה ומשהו האחרונות ומנצח על תהליך ההכנה הממשלתי), התמ"ת, החוץ, החקלאות, האוצר, עיריית ירושלים, מרכז השלטון המקומי, מועצות אזוריות מגידו ותמר, הקק"ל, מקורות, נטפים, ורשות החשמל.

גם ארגוני הסביבה שולחים לוועידה נציגות מכובדת. חיים וסביבה המובילים את קואליציית "דרכים לקיימות" אירגנו בסיועם הנדיב של קרן היינריך בל, הקרן לסביבה ירוקה, מענק ROI ותמיכה משיכון ובינוי – 10 נציגים של ארגונים שונים שיצאו לריו, ללמוד ולהשפיע, לשמוע ולהשמיע. פוסט מיוחד יוקדש לחברי המשלחת בקרוב…

ההכנות לוועידה

בחודש אפריל נערך במשרד להגנת הסביבה מפגש הכנה לנציגים של כל הארגונים שישתתפו בוועידה. כאן תוכלו לקרוא את סיכום המפגש.

אמתכם הנאמנה, רכזת קואליציית "דרכים לקיימות" השתתפה במפגש והציגה את הערכות הקואליציה לוועידה. למעשה, ארגוני הסביבה עוסקים כבר למעלה מעשור בהכנסת עקרונות של פיתוח בר קיימא לשיח היומיומי, על ידי חיזוק הקשרים בין סביבה, כלכלה וחברה.

לחצו כאן למצגת שהוצגה במפגש ההכנה

במאי התקיים באוניברסיטת תל אביב כנס "קיימות אתמול היום ומחר", בארגון המשרד להגנת הסביבה ובשיתוף עם נציגי החטיבה הסביבתית של ה-OECD, מכון ירושלים, יזמי קלינטק והתאחדות התעשיינים. הכנס עסק בתחזיות בנושאי סביבה וקיימות לישראל לקראת וועידת ריו. גם לארגוני הסביבה האזרחיים הוקדש מושב מיוחד, בו הוצגו זוויות שונות של עבודת הארגונים וחזונם כלפי "כלכלה בת קיימא".

מושב ארגוני הסביבה בכנס קיימות אתמול היום ומחר. מגוון תחומי עשיה.
תודה לאוהד קרני על הצילום

בתחילת השבוע הבא, במסגרת יום הסביבה בכנסת, תיערך ישיבת הכנה אחרונה למשלחת הישראלית לריו.
נמשיך לעדכן…

תגים: , , , ,

Trackbacks/Pingbacks

  1. לא על הדלק לבדו « ירוק ונוצץ - יוני 2, 2012

כתיבת תגובה